Literacy Culture Development through Class Library at SDIT Salsabila 2 Klaseman Ngaglik Sleman
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Antonio, M., Soares, C., & Parreiras, F. S. (2018). A literature review on question answering techniques, paradigms and systems. Journal of King Saud University - Computer and Information Sciences, 806-809.
Arikunto, S. (2010). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta: PT Rineka Cipta.
Danim, Sudarwan. (2002). Menjadi Peneliti Kualitatif, Bandung: CV. Pustaka Setia.
Daryanto. Raharjo, Muljo. (2012). Model Pembelajaran Inovatif, Yogyakarta: Gava Media.
Dewayani, Sofie. (2017). Menghidupkan Literasi Di Ruang Kelas, Yogyakarta: PT Kanisius.
Efendi & David. (2019). Gerakan Literasi di Indonesia: Progresif atau Regresif? Pundi: Majalah Pegiat Pendidikan Indonesia, 2, 1, 2228.
Endah, Alberthiene. (2012). Prof. Dr. Suharyadi Mendidik dengan Hati, Jakarta: PT. Gramedia Pustaka Utama.
E. Pinto, Laure. Spares, Stephanie. Driscoll, Laura. (2014). 95 Strategi Pengajaran, Jakarta: PT. Indeks.
Heitmann, P., Hecht, M., Scherer, R., & Schwanewedel, J. (2017). Learning Science Is About Facts and Language Learning Is About Being Discursive— An Empirical Investigation of Students’ Disciplinary Beliefs in the Context of Argumentation. Frontiers in Psychology, 8(June), 1-24.
Hitipeuw, I., & Malang, P. N. (2018). Hubungan Motivasi Belajar dan Tindakan Guru dengan Prestasi Belajar Siswa dengan Latar Belakang Broken Home Kelas V Sekolah Dasar. Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, Dan Pengembangan, 3(6), 806-809.
Junaeti. Arwan, Agus. (2016). Peranan Perpustakaan dalam Meningkatkan Kualitas Perguruan Tinggi (Konstruksi Pelayanan, Strategi, dan Citra Perpustakaan). Libraria, 4, 1, 22-30.
Kalida, M. (2012). Fundraising Taman Bacaan Masyarakat (TBM). Yogyakarta: Aswaja dan Cakruk Publising.
Kusmana, Suherli. 2017. Pengembangan Literasi Dalam Kurikulum Pendidikan Dasar dan Menengah. Diglosia: Jurnal Pendidikan, Kebahasaan, dan Kesusastraan Indonesia, 1, 1, 145148.
Lazwardi, Dedi. 2017. Implemetasi Evaluasi Program Pendidikan di Tingkat Sekolah dasar dan menengah. Al-Idarah: Jurnal kependidikan Islam, 7, 140116.
Majid, Abdul. Andayani, Dian. (2011). Pendidikan Karakter Perspektif Islam, Bandung: Remaja Rosdakarya.
Mahwasane, N. P. (2017). The Influence of School Library Resources on Students’ Learning : A Concept Paper. International Journal of Educational Sciences, 17. https://doi.org/10.1080/09751122.2017.1305739
McGrath, K. F., & Van Bergen, P. (2015). Who, when, why and to what end? Students at risk of negative student-teacher relationships and their outcomes. Educational Research Review (Vol. 14). Elsevier Ltd.
Pétervári, J., Osman, M., & Bhattacharya, J. (2016). The role of intuition in the generation and evaluation stages of creativity. Frontiers in Psychology, 7 (SEP), 1–12. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2016.01420
Pratiwi, W. (2017). Konsep bermain pada anak usia dini. TADBIR: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 5(2).
Purwanto, Ngalim. (2011). Psikologi Pendidikan, Bandung: Remaja Rosydakarya.
Rambousek, V., Štípek, J., & Vaňková, P. (2016). Contents of Digital Literacy from the Perspective of Teachers and Pupils. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 217, 354362.
Saliyo. 2016. Peran Perpustakaan dalam Meningkatkan Kualitas Mahasiswa Dengan Berbagai Latar Belakang Budaya. Libraria, 4(1), 114.
Sami’, Abdus. Moin, Abdul. (2010). The Holy Qur’an: With Colour Coded Tajweed Rules in Indonesian Language, Jakarta: Lautan Lestari.
Sari, D. Y. (2018). Peran Guru dalam Menumbuhkan Literasi melalui Bermain pada Anak Usia Dini. Golden Age: Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 1(Desember 2017), 6976.
Sugiyono. (2005). Memahami Penelitian Kualitatif, Bandung: CV. Alfabeta.
Sugiyono. (2010). Metode Penelitian Pendidikan: Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, dan R & B. Bandung: Alfabeta.
Sudjana, Djudju. (2006). Evalusi Program Pendidika Luar Sekolah. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Slameto, (2003). Belajar dan Faktor-Faktor yang Mempengaruhinya. Jakarta: Rineka Cipta.
Syaodih Sukmadinata, Nana. (2009). Landasan Psikologi Proses Pendidikan, Bandung: Remaja Rosdakarya.
Sobirin, M., Susapti, P., & Salatiga, I. (2018). Cultural literacy building of primary school students as basic concept. Mudarrisa: Jurnal Kajian Pendidikan Islam, 10(2), 206-221. https://doi.org/10.18326/mudarrisa.v10i2.206-221
Staddon, J. (2017). Theoretical Behaviorism. In In Behavior and Philosophy, 217-241.
Sudiana, I. N., Lestari, L., F, M. Z., Ariyani, Y., Sandra, G. E., Biringgalo, Y., … Safitri, E. (2017). Pembuatan Briket Energi Tinggi dari Cangkang Kakao yang diaktivasi dengan Mokrowave. Jurnal Aplikasi Fisika, 13(1), 27-32.
Tafsir, Ahmad. (2012). Ilmu Pendidikan Islam. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.
Tarigan, H. G. (2008). Membaca sebagai Suatu Keterampilan Berbahasa. Bandung: Angkasa
Yeni Wulandari, M. K. (2017). Strategi Sekolah dalam Penguatan Pendidikan Karakter bagi Siswa dengan Memaksimalkan Peran Orang Tua. Jurnal Manajemen, Kepemimpinan, dan Supervisi Pendidikan, 2(2), 290-303.
Yunus, Mahmud. (2014). Tafsir Qur’an Karim, Jakarta: Hidakarya Agung.
DOI: https://doi.org/10.18326/mdr.v11i2.183-203
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2019 Ahmad Safi'i
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Program Studi Pendidikan Guru Madrasah Ibtidaiyah (PGMI)
Universitas Islam Negeri (UIN) Salatiga, Indonesia
Jl. Lingkar Salatiga Km. 2 Pulutan, Sidorejo, Kota Salatiga, Jawa Tengah 50716,
Telp. (0298) 323706 – Fax. (0298) 323433
Technical Support: jurnalmudarrisa@iainsalatiga.ac.id
P-ISSN: 2085-2061
E-ISSN: 2541-3457