Religious based education of Islamic elementary school, being competitive with market management strategies
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Asmani, J. M. (2015). Manajemen Efektif Marketing Sekolah Pertama. Yogyakarta: Diva Press.
Azra, A. (1998). Pembaharuan Pendidikan Islam. Jakarta: Ditjen Binbaga Islam.
Basyir, A. A. (2003). Falsafai Ibadah Dalam Islam. Yogyakarta: UII Press.
Basrowi & Suwardi (2008). Mamahami Penelitian Kualitatif. Jakarta: Rineka Cipta.
Brazer, D. S. & Keller, L. R. (2006). A Conceptual Frimwork For Multiple Stake holder Education Decesion Making, International Journal of Education Policy & Leadership. 1 (3). 1-14.
Departemen Agama RI. (2012). Al Qur’an dan Terjemahnya, Jakarta: Departemen Agama.
Fattah, N. & Sa’ud, U.S. (2010) Kontribusi Manajerial Kepala Sekolah dan Sstem Informasi Kepegawaian Terhadap Kinerja Guru, Jurnal Penelitian Pendidikan. 11 (2). 62-76.
Harian Kompas, Jakarta: 16 September 2012
Khasanah, A. (2015). Pemasaran Jasa Pendidikan Sebagai Strategi Peningkatan Mutu di SD Alam Baturraden, El-Tarbawi, 8 (2). 161-176.
Kertajaya, H. (2007). On Positioning, Bandung: PT. Mizan Pustaka.
Isjoni. (2007). Manajemen Kepemimpinan Dalam Pendidikan, Bandung: Sinar Baru Algesindo
Islami, K. & Sudaryanto, B. (2017). Pengaruh Penerapan Total Quality Management (TQM) Untuk Mengurangi Pengembalian Pekerjaan (Job Return) Sebagai Usaha Dalam Memenuhi Kepuasan Pelanggan. Diponegoro Journal Of Management. 6 (2). 1-8.
Muhajir. (2015). Jasmani Manusia Dalam Perspektif Para Ahli Pendidikan. Jurnal Qathruna. 2 (2). 87-120.
Mulyana, A.Z. (2012). Reformation Marketing Sekolah, Surabaya: Bening Pustaka.
Moleong, L. (2006). Metodologi Penelitian Kualitatif, Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Mulyasa, E. (2003). Pedoman Manajemen Berbasis Madrasa, Jakarta : Ditjen Bagais.
MII Sambas. (2015). Profil Madrasa, Purbalingga: MII Sambas.
Nawatmi, S. (2014). Korupsi dan Pertumbuhan Ekonomi Negara-Negara Asia Pasifik. Jurnal Bisnis dan Ekonomi (JBE). 21 (1). 73-82.
Rachmawati. Y. (2012). Pendidikan Karakter Melalui Pengembangan Model Pembelajaran RKCK (Rasa Karsa Cipta Karya). Journal Pendidikan Anak. 1 (1). 21-30.
Rahman, M. (2011). Metode Penelitian Pendidikan Moral, Semarang: Unnes Press.
Risno, D. N. (2015). Implementasi Manajemen Berbasis Sekolah Pada Aspek Peran Serta Masyarakat di Sekolah Menengah Atas Negeri 1 Padang. Bahana Manajemen Pendidikan. 3 (2). 777-785.
Robandi, I. (2008). Becoming The Winner, Yogyakarta: CV. Andi Offset.
Royan, M. F. (2007). Smart Launching New Product. Jakarta: Gramedia.
Sallis, E. (2012). Total Quality Management In Education. Yogyakarta: IRCiSoD.
Sisdiyanto, S. M. (2006). Pendidikan Islam di Era Transformasi Global, Jakarta: Ditjen Binbaga Islam.
Sugiyono. (2008). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R & D, Bandung: Alfabeta.
Sukardi. (2008). Metodologi Penelitian Pendidikan, Jakarta: PT. Bumi Aksara.
Sukmadinata, N. S. (2011). Metode Penelitian Pendidikan, Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.
Sumintono, B. (2013). Sekolah Unggulan: Pendekatan Pengembangan Kepala Sekolah. Jurnal MP. 2 (1), April.
Supar, (2014). Marketing Strategy Integrated Islamic Elementary School Nurul Fikri Tulungagung. Journal Humanity. 10 (1). 158-170.
Suprapto. (2015). MI Istiqomah Sambas, Profile Of Superior Madrasa In Purbalingga Regency. Edukasi. 13 (2). 291-311.
Tuzzahrah, F. F. Komariyah, K. & Sani, A. (2016). Konstruksi Makna Sekolah Islam bagi Orang Tua Siswa. Ilmu Dakwah, Academic Journal for Homiletic Studies. 10 (1). 37-58.
Thohari, H. (2005). Suchari: Membangun Dunia Untuk Akhirat, Purbalingga: Sambas Publisher.
Wijaya, H. & Sirine, H. (2016). Strategi Segmenting, Targeting, Positioning Serta Strategi Harga Pada Perusahaan Kecap Blekok Dicilacap. AJIE, Asian Journal Of Innovation and Entrepreneurship. 1 (3). 175-190.
DOI: https://doi.org/10.18326/mdr.v10i1.1-24
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2018 Wahyudhiana Wahyudhiana
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Program Studi Pendidikan Guru Madrasah Ibtidaiyah (PGMI)
Universitas Islam Negeri (UIN) Salatiga, Indonesia
Jl. Lingkar Salatiga Km. 2 Pulutan, Sidorejo, Kota Salatiga, Jawa Tengah 50716,
Telp. (0298) 323706 – Fax. (0298) 323433
Technical Support: jurnalmudarrisa@iainsalatiga.ac.id
P-ISSN: 2085-2061
E-ISSN: 2541-3457