Role of teachers in achieving distance learning outcomes
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Anugrahana, A. (2020). Hambatan , Solusi dan Harapan : Pembelajaran Daring Selama Masa Pandemi Covid-19 Oleh Guru Sekolah Dasar. Scholaria: Jurnal Pendidikan Dan Kebudayaan, 10(3), 282–289.
Baber, H. (2020). Determinants of Students’ Perceived Learning Outcome and Satisfaction in Online Learning during the Pandemic of COVID19. Journal of Education and E-Learning Research, 7(3), 285–292. https://doi.org/10.20448/journal.509.2020.73.285.292
Batubara, H. H., & Batubara, D. S. (2020). Penggunaan Video Tutorial Untuk Mendukung Pembelajaran Daring di Masa Pandemi Virus Corona. MUALLIMUNA: Jurnal Madrasah Ibtidaiyah, 5(2), 74–84.
Brand, P. L. P. (2020). COVID-19 : a unique learning opportunity if the well-being of learners and frontline workers is adequately supported. Perspect Med Educ, 9, 129–131. https://doi.org/10.1007/s40037-020-00596-y
Dewi, W. A. F. (2020). Dampak COVID-19 terhadap Implementasi Pembelajaran Daring di Sekolah Dasar. Edukatif : Jurnal Ilmu Pendidikan, 2(1), 55–61. https://doi.org/10.31004/edukatif.v2i1.89
Huang, Q. (2018). Examining Teachers’ Roles in Online Learning. The Eurocall, 26(2), 3–18.
Khasanah, D. R. A. U., Pramudibyanto, H., & Widuroyekti, B. (2020). Pendidikan Dalam Masa Pandemi Covid-19 Pendahuluan. Jurnal Sinestesia, 10(1), 41–48.
Mustaqim. (2016). Metode Penelitian Gabungan Kuantitatif Kualitatif/Mixed Methods. Jurnal Intelegensia, 04(1), 1–9.
Prasetya, T. A., & Harjanto, C. T. (2020). Pengaruh Mutu Pembelajaran Online dan Tingkat Kepuasan Mahasiswa Terhadap Hasil Belajar Saat Pandemi Covid-19. Jurnal Pendidikan Teknologi Dan Kejujuran, 17(2), 188–197.
Pujilestari, Y. (2020). Dampak Positif Pembelajaran Online Dalam Sistem Pendidikan Indonesia Pasca Pandemi Covid-19. Adalah: Buletin Hukum Dan Keadilan, 4(1), 49–56.
Putria, H., Maula, L. H., & Uswatun, D. A. (2020). Analisis Proses Pembelajaran Dalam Jaringan (Daring) Masa Pandemi Covid-19 pada Guru Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu, 4(4), 861–872. https://doi.org/10.31004/basicedu.v4i4.460
Saifulloh, A. M., & Darwis, M. (2020). Manajemen Pembelajaran dalam Meningkatkan Efektivitas Proses Belajar Mengajar di Masa Pandemi Covid-19. Bidayatuna, 3(2), 285–311.
Wahyono, P., Husamah, H., & Budi, A. S. (2020). Guru Profesional di Masa Pandemi COVID-19: Review Implementasi, Tantangan, dan Solusi Pembelajaran Daring. Jurnal Pendidikan Profesi Guru, 1(1), 51–65.
Wargadinata, W., Maimunah, I., Dewi, E., & Rofiq, Z. (2020). Student’s Responses on Learning in the Early COVID-19 Pandemic. Tadris: Jurnal Keguruan Dan Ilmu Tarbiyah, 5(1), 141–153. https://doi.org/10.24042/tadris.v5i1.6153
DOI: https://doi.org/10.18326/mdr.v13i1.55-73
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2021 Nadya Prameski Putri, Lu'luil Maknun
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Program Studi Pendidikan Guru Madrasah Ibtidaiyah (PGMI)
Universitas Islam Negeri (UIN) Salatiga, Indonesia
Jl. Lingkar Salatiga Km. 2 Pulutan, Sidorejo, Kota Salatiga, Jawa Tengah 50716,
Telp. (0298) 323706 – Fax. (0298) 323433
Technical Support: jurnalmudarrisa@iainsalatiga.ac.id
P-ISSN: 2085-2061
E-ISSN: 2541-3457